torsdag 22 december 2011

Transformice!

Hej! Jag spelar ett online spel som heter "Transformice".
Allt är online då. Och det går ut på att man är en mus, och sen en shaman ( en slags ledare... ). Och shamanen ska bygga massa grejer så att alla små möss kan hämta en ost. Och sen springa till hålet. Det låter jätte lätt. Men det är oroligt svårt. Det är massa hinder och så. Här kommer en text om exakt transformice är för något...

"I det här spelet styr du en mus vars mål är att försöka återvända med osten snabbare än alla andra möss. Du är biträdas av en (punkt baserat) Shaman, som har förmågan att kalla olika fysikbaserade objekt för att hjälpa mössen att få osten och komma tillbaka på ett säkert sätt.

Blanda detta med många roliga glapp, och troll shaman och du får ren och fullkomlig kaos. Med 110 officiella kartor och ett oräkneligt antal användare designade nivåer, böjda så många som 100 psykotiska möss på att få osten först, och Shamans som inte har någon aning om vad de gör spelet snabbt förvandlas till en munter och oförutsägbar möss frenesi.


Shaman fakta:
Varje runda, spelaren med den högsta poängen (eller i vissa stadier, de två högsta poängen) är valt att bli en Shaman. Men om en spelare har redan Shaman till ett belopp av svängar, är en annan spelare valt. Shaman kan leka flera olika typer av objekt för att hjälpa sina kolleger möss att förvärva ost. Shaman är den mest kraftfulla spelare, och har förmågan att påverka om möss kan få osten eller inte. Tyvärr shamaner inte får någon ost för sig själva, även om de har samlat in och fört den till hålet. När ett rum har endast ett fåtal möss, kommer den person som var först i rummet vara shaman för det mesta.
När Shaman, en spelare kan använda siffertangenterna för att snabbt få tillgång till tillgängliga verktyg. Antalet tangenter motsvarar placeringen av de olika verktygen i verktygsmenyn. Som sådan förändring de från kartan för att kartan beroende på tillgängliga verktyg. Detta kan vara användbart på PVP kartor där timingen är kritisk. Att kunna komma åt de olika verktygen kan ge en klar fördel i strid. Dessutom har många spelare anklagas för att använda tangentbord och mus makron för att uppnå pil spam eller snabbt placera brädor. Detta är helt enkelt osant och sannolikt användningen av dessa snabbtangenter.


Point Distribution
Vid slutet av en enda shaman eller kooperativ nivå, shamanens poäng återställs till antalet ost som samlas in under den omgången. Om det är en konkurrenskraftig rund, shamanens poäng återställs till det dubbla antalet av ost som samlas in i shamanens hålet.KontrollerKnapp Funktion NotesZ, X, Shift, Ctrl, Mushjul Rotera objekt Rotera medurs: Shift, X och Wheel-("Wheel -" = mot dig). Roterande moturs: Z, Ctrl och Wheel +. Det tar 24 steg för att rotera ett objekt 360 grader.B Global förankra detta kommer att lägga till en global ankare till det aktuella objektet. Detta kan endast användas på plankor, och kommer endast att visas i centrum. Detta ankare definieras som fast, men plankan kommer alltid att hitta ett sätt att rotera runt den, även om det inuti en vägg.C objekt ankare (oföränderliga) Detta ankare ett objekt till ett annat med en icke-roterande ankare, vilket innebär att objektets relativa rotationer kommer att bevaras. Detta kan användas på alla fysiska föremål, på antingen vänster, mitten eller höger sida, inklusive kanonkulor.V Objekt förankra detta ankare ett objekt till ett annat, men båda objekten är fria att rotera runt fästpunkten. Detta kan tillämpas på alla fysiska objekt, precis som oföränderliga versionen.N Medsols Motor förankra detta ankare ett objekt till ett annat med en medurs motor och kan fästas till vänster, mitten eller höger av något fysiskt objekt, som det andra objektet ankare.J Moturs Motor förankra detta ankare ett objekt till ett annat med en moturs motor och kan fästas till vänster, mitten eller höger av något fysiskt objekt, som det andra objektet ankare.Space Ghost Object Detta kommer att "spöket" varje fysiskt objekt, vilket gör dem interagera med varandra, men inte hos möss. Några av objekten interagerar olika när genomskinlig, för mer information, läs artiklar artikeln Shaman.Sifferknapparna 1-9 Markera objekt i stället välja ett objekt med musen, kan spelarna välja att välja en med siffertangenterna. Detta gör lek objekt på en plats mycket snabbare och effektivare. Endast de första 9 objekt för karta valbara på detta sätt.



Hard mode.
Om en spelare väljer att, de kan aktivera en bonus läge som kallas Hard Mode. Hård aktiveras genom att välja fjäder bredvid din uttryckssymboler (skratta, gråta, etc.) efter att du har sparat mer än 1.000 möss. Detta kallas "Hard Mode" eftersom det inte bara tar bort röda ankare (B) plankor, men även sprit.


Totem. ( Man kan bara ha en totem när man är i Hard Mode... )
Ett Totem är en premade mekanismer som kan gett upphov till en gång per kartan medan shamaning i Hard Mode med högst 20 objekt på den."

Text: En del av texten är från hemsidan "http://transformicewiki.com"  
Här är länken till spelet... www.transformice.com

Ps. Jag heter "Doveer" på tfm. Adda mig genom att göra /frend Doveer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar